מה זה שיווק B2B?

שיווק זה רלוונטי רק לחברות גדולות, וגם אז לא תמיד. כאשר פתיחת עסק קטן ובינוני פונה ללקוחות פרטיים ולא מוסדיים, שיטת השיווק שלו היא לא B2B אלא B2C. ראשי התיבות של מושג השיווק המדובר הן – ביזנס טו ביזנס, כלומר, עסק לעסק. 

אז מה זה B2B? 

חברות שמוכרות את המוצרים שלהם, רק לעסקים אחרים, במכירה סיטונאית, נחשבות לחברות העושות שימוש בשיטת שיווק זו. כלומר, הן לא פונות לאנשים פרטיים. כל הלקוחות שלהם הם חברות גדולות. כאשר בונים אתר לחברה שעושה שימוש בשיווק זה ועובדת רק עם בעלי עסקים אחרים, שלבי השיווק מאוד דומים. ובסופו של דבר, הכל עובד על אותן נוסחאות, בשינוי המספרים. 

האם קל יותר להתנהל בשיטת שיווק B2B מול הלקוחות? 

לא. אחד ההבדלים העיקריים בין שיטת השיווק המקובלת בעסקים קטנים בינוניים וגדולים, לבין חברות המוכרות את המוצרים שלהם רק לחברות אחרות, היא צורת ההתנהלות מול הלקוחות. ככל שההתעסקות היא במספרים גדולים יותר, מול אנשים שגם להם יש עסק, כך הכל מורכב יותר. אבל, זה שווה. מכיוון שבדרך כלל המכירות הן הרבה יותר גדולות. 

האם קיימות חברות העוסקות בשני תחומי שיווק? 

כן. קחו לדוגמא את רמי לוי. רשת רמי לוי שיווקה עד לפני תקופה מוצרים בסופרים הפרוסים בסניפים רבים בכל רחבי הארץ, לאנשים פרטיים. בתקופה האחרונה, בעלי המכולות החלו להתלונן על חברות גדולות כמו קוקה קולה ועוד, שהחלו למכור להם מוצרים יותר יקר ממה שהלקוחות יכולים למצוא ברשתות המזון הגדולות. רמי לוי ראתה את ההזדמנות, ופתחה סניף לבעלי מכולות. כלומר הכניסה לצורת השיווק שלה גם את שיטת השיווק B2B. 

מה הדרך לקדם אתרים של עסקים העובדים בצורת שיווק זו? 

חשוב מאוד לשלב סרטונים קצרים באתר כדי לעניין את כל הגולשים שלכם, גם כאלה שיותר מתחברים לנראות ותוכן מכביד עליהם. ככל שתשקיעו יותר באתר שלכם בצורה נכונה ואופטימלית לגוגל, כך האתר שלכם יקודם עוד. 

נקודה נוספת וחשובה מאוד – התוכן הוא המלך. למרות שכל מה שבעל עסק רוצה, זה ליצור אתכם קשר כדי להתחיל לעבוד אתכם, אם התוכן באתר שלכם כתוב בצורה רדודה, הוא עלול לסגת מהרעיון ולחפש חברה אחרת 'רצינית יותר' כראות עיניו. 

יש לכם עסק שמוכר לבעלי עסקים? מחפשים לבנות אתר איכותי שיתן לכם מעטפת שירותים מקצועית? הכירו את המומחים של חברת המפתח דיגיטל. אנו עוסקים בניהול וקידום אתרים לבעלי עסקים קטנים וגדולים, לרשויות מקומיות ומוסדות. 

הקליקו כאן כדי ליצור קשר עם המומחים של חברת המפתח דיגיטל.

פוסטים אחרונים שלנו

תודה שיצרת קשר עם
המפתח דיגיטל

נציגינו יחזרו אליך בהקדם

לוגו חדש