מהם השלבים להקמת אתר אינטרנט?

כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להקים אתר

בעלי עסק? גרפיקאים? יבואנים? קבלנים?  לא משנה במה אתם עוסקים, אם אתם רוצים שאנשים יכירו את העסק שלכם, אתם צריכים אתר אינטרנט.
ככה זה בעולם של היום, אם אתם רוצים להציג את העסק שלכם, אתם פשוט שולחים קישור לאתר שלכם. אתר העסק הוא חלון הראווה של העסק שלכם. ואיך הוא יראה? זו כבר בחירה שלכם. 

כדי להקים אתר צריך לעבור שלבים רבים כמו: בחירת דומיין, אפיון האתר, כתיבת תוכן איכותי ועוד. מהם השלבים בהקמת אתר? במיוחד עבורכם, מדריך מתומצת להקמת אתרי אינטרנט.

שלב א' - דומיין, בוחרים את כתובת ושם האתר

אם אתם עובדים יסודי, אז קודם כל מתחילים עם בחירת שם לאתר שלכם. הדומיין זה המונח המקצועי המהווה תחליף לשם האתר. איך בוחרים דומיין? ממש כמו שבוחרים מייל. ההבדל היחיד הוא שכדי לבחור דומיין תצטרכו לשלם על שימוש בדומיין. למי משלמים? נכנסים לאתר של godaddy, שם תמצאו שדה להזנת הדומיין אותו אתם מעוניינים לרכוש לאתר שלכם. 

חשוב מאוד לשים דגש על בחירת דומיין קליט. דומיין קליט נתפס במוחם של הגולשים שלכם ובהמשך הם יזינו את הדומיין שלכם במקום לחפש אתכם בגוגל. 

באתר godaddy תוכלו להזין את הדומיין ולראות האם הוא "נתפס" על ידי אתרים אחרים, או שהוא "פנוי" לשימושכם. חשוב מאוד לדעת שהתשלום הוא לא לנצח, אחרי תקופה של שימוש בדומיין תתבקשו לשלם שוב לחידוש מנוי הדומיין שלכם. 

שלב ב' - שרת אחסון, בוחרים את מיקום בסיס נתוני האתר

חשוב לנו להדגיש כי יש חברות רבות (במספרים תלת ספרתיים) המציעות שירותי אחסון. אבל רק חלק קטן מתוכן (במספרים דו ספרתיים) מספקות שירות אמין. חשוב להכיר את השוק לפני שפונים לחברת שירותי אחסון מסוימת. 

למה צריך שרת אחסון? 

האתר לא נמצא באוויר. כל אחד שמקים אתר צריך למצוא לו מקום לאחסון. מקום האחסון הוא מקום פיזי – מעין דיסק קשיח הנמצא בחברות רבות המציעות את השירות הזה. לפני שאתם עושים העברה בנקאית או משחררים מספר כרטיס אשראי לחברה לאחסון אתרים, חשוב להתייעץ עם מומחה לבניית אתרים, על איזה חברות הוא ממליץ לבחירת שרת אחסון האתר שלכם. 

שלב ג' - אפיון האתר, חוקרים ומתכננים את האתר 

 כדי שהאתר יצא מקצועי ברור וכולל את כל התוכן שצריך להיות בו, יש צורך לעשות עבודה מקדימה עוד לפני שמקימים את האתר. אפיון – מלשון אופי. אתם צריכים להגדיר בדיוק מה יהיה באתר, מה הנושא, איך יראו העמודים וכמה קטגוריות יהיו בו, עד כאן מלמעלה. את האפיון ממלאים בטבלת אקסל מסודרת שתדגים במדויק איך הולך להיראות האתר אחרי ההקמה שלו. 

כדי שהאפיון יהיה מקצועי ומדויק, תצטרכו לפתוח חקר מילות מפתח בגוגל ובגוגל אדס. כך תדעו מהן מילות המפתח שכדאי לשלב בעמודים. הרי בסופו של דבר המטרה שלכם היא להגיע לכמה שיותר גולשים. 

שלב ד' - כתיבת תוכן לפי האפיון

שלב זה ירוץ בקלות אחרי שיהיה לכם אפיון מוכן. שימו לב שכאשר אתם מסתכלים על קישור לדוגמא אתם חלילה לא מעתיקים חומר, אלא רק לוקחים ממנו מקור השראה לכתיבת עמוד האתר שלכם. אחד הנקודות שיכולות להקפיץ את האתר שלכם או חלילה להפיל את האתר שלכם – זה התוכן. תוכן איכותי הוא תוכן מקורי ולא מועתק.
האתר שלכם יקודם בגוגל בזכות התוכן האיכותי שלכם.

שלב ה' - מעצבים את האתר לפי דרישה, תבנית מוכנה או בניה מאפס  

שלב זה הוא השלב המרגש ביותר. כאן האתר כבר מתחיל לקבל צורה וצבע פשוטו כמשמעו.
לפני שאתם מתחילים בעיצוב של האתר חשוב מאוד שתפנו למעצב גרפי שיעצב לכם לוגו. כדי לייעל את חווית המשתמש של הגולשים שלכם חשוב מאוד לעצב את האתר בהשראת הצבעים של הלוגו. 

את האתר עצמו אתם יכולים לשכפל מתוך מבחר התבניות שוורדפרס מציע לכם או להקים מהיסוד. כמובן שיש עדיפות עליונה להקמת אתר באופן יסודי. אבל השימוש בתבנית קיימת מסייעת להקמת אתר במהירות ובנוחות. איך מחליטים במה לבחור? לפי דרישת הלקוח.

שלב ו' - מקימים את האתר בפלטפורמה יעודית כמו וורדפרס או וויקס 

יש מגוון של פלטפורמות לבניית אתר אבל העיקריות הן וורדפרס ווויקס. שתי פלטפורמות אלו משמשות בעיקר לבניית אתרים רגילים כמו: אתרים עסקיים, אתרי חדשות, אתרים להנגשת מידע ועוד. מה ההבדלים בין וורדפרס לוויקס? וויקס היא פלטפורמה הרבה יותר קלה וקליטה, אך יותר קשה לקדם אותה בגוגל. וורדפרס טיפה יותר מסובכת אך ניתנת ללמידה ויותר קל לקדם אותה בגוגל, מבחינת הקידום האורגני כמובן.

ואל תדאגו לא שכחנו גם את אתרי החנויות. לאתרי החנויות הדיגיטליות יש פלטפורמות ייעודיות כמו: שופיפיי ומג'נטו. אתם בוחרים באיזו פלטפורמה להקים את האתר שלכם.

אלמנטור הוא תוסף עיצובי לוורדפרס שבעזרתו ניתן לעצב את האתר בצורה הרבה יותר קלה. האלמנטור הוא תוסף גמיש המתממשק עם תוספים אחרים. כיום, קורסים רבים לבניית אתרים, מתבססים על לימוד של אלמנטור. שימו לב, אם אתם מרגישים צורך לדעת עוד, יש המון מידע בנושא שיכול לעזור לכם להבין טוב יותר. 

שלב ז' - אופטימיזציה, התאמת האתר לתנאי גוגל 

אחרי הכל ולפני הכל, הקמת אתר היא רק השלב הראשון. השלב הבא והמשמעותי ביותר, הוא להביא את האתר לידיעת הציבור. איך גורמים לאתר להגיע לאנשים לדף תוצאות החיפוש שלהם בגוגל? לא משלמים על כך לאף אחד. פשוט צריכים להעביר את האתר אופטימיזציה ולהבין אילו אתרים גוגל מקדם ואילו פחות. בנוסף, חשוב לדעת שבאלמנטור יש דרכים לבדוק את דירוג האתר שלכם מבחינת גוגל, ולא רק זאת, אל שניתן לבדוק את הדירוג שגוגל נותנת לכל עמוד. המידע מונגש בצורה כל כך נעימה, עד כדי כך שאם אתם בודקים את הדירוג, הוא גם מראה לכם מה כדאי לכם לשפר כדי לייעל את האתר שלכם בגוגל. 

רוצים לדעת עוד? מרגישים שגדול עליכם להתחיל ללמוד את תחום בניית האתרים לעומק? חברת המפתח דיגיטל מתמחה בתחום בניית, עיצוב, כתיבת וקידום אתרים. את כל מה שאתם מחפשים עבור האתר שלכם תמצאו אצלינו. אצלינו יש שירות שלא תמצאו באף מקום אחר – שירות מקצועי בכל זירות הדיגיטל. הקליקו כאן כדי לתזמן לעצמכם פגישה עם המומחים של חברת המפתח דיגיטל.

פוסטים אחרונים שלנו

תודה שיצרת קשר עם
המפתח דיגיטל

נציגינו יחזרו אליך בהקדם

לוגו חדש