איך גוגל מקדמת אתרים? על עדכון פינגווין והשפעותיו

כל מי שקצת מתעסק עם העולם של קידום אתרים, יכול לספר שאין דמיון בין מה שהיה בתחום לפני 7 שנים לאיך שהוא נראה היום. קידום האתרים של גוגל מתעדכן מתקופה לתקופה. הקריטריונים לקידום אתרים משתנים ולכן צריכים להיות כל הזמן ערניים ולעקוב אחרי העדכונים החמים. כי ככה זה היום, כדי להצליח לקדם אתר, צריך להיות מקצוענים. 

מה זה עדכון פינגווין? 

עדכון פינגווין הוא עדכון באמצעותו, התוכן שהועלה לאתר נסרק ונבדק כך שרק אם התוכן יהיה רלוונטי, האתר יקודם. מטרת העדכון היא למנוע הצפה של קישורים לא רלוונטים, הודעות ספאם ותוכן לא איכותי או מועתק. העדכון הוכנס למערכות הסריקה של גוגל. נכון להיום הוא פועל באופן אוטומטי בכל העלאת תכנים לגוגל. הוא בודק את איכות התוכן, כמות הקישורים וההפניות אל האתר, זמן שהיית גולשים באתר ועוד. 

עד לעדכון פינגווין, פעלו בעולם הגדול מקדמי אתרים רבים, אחרי עדכון פינגווין, רובם המכריע של מקדמי האתרים היו צריכים להתחיל ללמוד את הכל מחדש, כאילו הם לא עשו עד כה עבודה נפלאה של קידום אתרים ללקוחות שלהם.

בגוגל כל הזמן דואגים להתחדש ולעדכן את המערכות. עד לעדכון פינגווין, קידום אתרים היתה מלאכה פשוטה מאוד. כל מי שרצה יכל לעשותה. עדכון פינגווין הפך את כל המערך של קידום אתרים למלאכה הרבה יותר מורכבת וקשה. 

מה היה עד עדכון פינגווין?  

גוגל היא חברה ענקית שמגלגלת מיליארדי דולרים בשנה. אבל למרות זאת, את הסודות האמיתיים של החברה, איש לא יודע. על אילו סודות אנחנו מדברים? בגוגל לא מספרים לפי מה הם מקדמים את האתרים. אבל, כדי לעזור למי שמעוניין לקדם את האתר שלו, הם מעלים לפרסומות שלהם מפעם לפעם איך אפשר לקדם את האתר. 

מה עשו מקדמי אתרים עם המידע?  

מקדמי אתרים תפסו את המידע בשתי ידיים והתחילו לקדם במהירות עצומה את אתרי העסקים איתם עבדו. לדוגמא, גוגל פרסמו שקישורים חיצוניים לאתר אותו רוצים לקדם, מעלים את האתר. מה עשו כל מקדמי האתרים? התחילו להפגיז קישורים מכל אתר שהוא לאתר אותו רצו לקדם. גם אם הקישורים לא היו קשורים משום כיוון, הם פשוט קישרו וקישרו, העיקר לקדם את האתר. תנאי נוסף לקידום אתר הינו שילוב של מילת מפתח בכל עמוד ובלוג. מה עשו? לקחו את מילת המפתח של הכותרת ושילבו אותה כמה פעמים בטקסט, העיקר שתופיע כמספר פעמים שירצה את גוגל. 

מה נגרם כתוצאה מזה? 

כתוצאה מכך, אנשים התחילו להקים אתרים שעונים לתנאים של גוגל, אבל בכלל לא מעניינים ולא רלוונטים כלפי הלקוחות שלהם. והרי המטרה של גוגל היא לקדם רק אתרים איכותיים. שרק מי שיעבוד על האתר שלו כמו שצריך, יצליח לקדם את האתר שלו, ומי שלא – לא. כדי לעצור את הבולמוס שנוצר, גוגל עדכנה את עדכון הפינגווין שעצר את כל הסיפורים הללו והתחיל לבדוק את מקוריות התכנים, רלוונטיות מילות המפתח, זמן שהיית הגולשים באתר ועוד. מאז מלאכל קידום האתרים קיבלה תפנית והיא ברת השגה יותר מבעבר.

רוב רובו של המידע הידוע כמקדם אתרים לא יקדם את האתר שלכם אם לא תיישמו זאת בצורה מבוקרת המותאמת למציאות. זה גרם לכך שאנשים שאין להם די זמן להשקיע באתר שלהם, לא יכולים לקדם לבד את האתר שלהם והם מחפשים חברה שתקדם להם את האתר להנבת רווחים גבוהים מהאתר. 

הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת המפתח דיגיטל יקדמו לכם את האתר כמו שהם יודעים מתוך מקצועיות וניסיון רב שנים. 

פוסטים אחרונים שלנו

מה זה שיווק B2B?

שיווק זה רלוונטי רק לחברות גדולות, וגם אז לא תמיד. כאשר פתיחת עסק קטן ובינוני פונה ללקוחות פרטיים ולא מוסדיים, שיטת השיווק שלו היא לא

קרא עוד »

הכל על בניית אתר קטלוג

אתר קטלוג הוא לא אתר חנות. המטרה בהקמת אתר חנות היא להקים סניף דיגיטלי לעסק ולהרחיב את כמות המכירות. לעומת זאת, מטרת הקמת אתר קטלוג

קרא עוד »

תודה שיצרת קשר עם
המפתח דיגיטל

נציגינו יחזרו אליך בהקדם

לוגו חדש